Rendező:
Gore VerbinskiOperatőr:
Bojan BazelliZeneszerző:
Hans ZimmerSzereplők:
Naomi Watts, Martin Henderson, Brian Cox, David Dorfman, Jane Alexander, Lindsay Frost, Amber Tamblyn, Rachael Bella, Daveigh Chase, Shannon Cochran (több)Streaming (4)
Tartalmak(1)
Csak egy újabb nagyvárosi legendának tűnt - egy videokazetta, amin rémálomszerű képek vannak, és miután megnézed csörög a telefon, és valaki azt mondja, hogy hét nap múlva meghalsz. Rachel Kelle újságírónő természetesen szkeptikusan viszonyult a sztorihoz, amíg négy tinédzser meg nem halt ugyanabban az időpontban - pontosan egy héttel azután, hogy megnézték a videót. Rachelen úrrá lesz oknyomozói kíváncsisága, ráveti magát az ügyre, felkutatja a kazettát és megnézi. És megcsörren a telefon. Rachel kétségbeesésében barátja, Noah segítségét kéri, hogy megmentse saját és kisfia életét. Pontosan hét napjuk van, hogy megfejtsék "A KÖR" rejtélyét. (UIP-Duna Film)
(több)Videók (2)
Recenziók (11)
A kör című film a kliséken belül ugyan semmi újdonsággal nem rukkol elő, és a forgatókönyv kissé lyukas logikájú, de a filmes munka szempontjából olyan zseniálisan van kezelve, hogy az ember csak dorombolni tud. Pengeéles horrorfilm, az eső által vizes és komor kamerával, hátborzongató zenével, jól kiválasztott kisfiú szereplővel, és főleg gyönyörű, természetes és spontán Naomi Watts-szal. ()
After more than ten years since the film was made, I am surprised how much the audience is fixated on The Ring as some devastating horror movie. And yet it works much better in the dimension of a suspenseful thriller. Gore Verbinski's move by endlessly delaying all the scary moments evidently succeeded. It then leads the viewer towards death through suspenseful scenes (watching the tape, discovering its images in the real world, the horse, old Morgan) right to the literal edge of the well. "-You don't want to hurt anyone. -But I do, and it won't stop." ()
An excellent horror, just the behavior of the characters at the beginning was a little strange. Verbinski layers up atmosphere, combining unpleasant chill with several very effective shockers. The investigation into the origin of the video tape drives the story nicely forward and several scenes are wonderfully surreal - the horse on the ferry, falling into the well, Samara’s emergence. Very good. ()
Genre-wise, it's one of the best psychological horror films of the decade, a very successful remake of the original Japanese version, which is stylistically more appealing but less digestible for the Euro-American viewer. In terms of gradually building atmosphere, it is very well executed both in terms of direction and screenplay. Overall impression, 90%. ()
There are some excellent scenes, and a few compositionally clever shots, but after it finished I told myself “Is that it?”. I don't know what it was that didn't work, but I just wasn't scared, which is a pretty serious problem with horror. The Ring just fizzled through my head. I have quite a problem with remakes of Japanese horror movies. ()
Galéria (72)
Photo © 2002 Dreamworks Pictures
Hirdetés