Saját lifttel a pokolba

  • Magyarország Szomszéd (több)
Előzetes 2

Streaming (1)

Tartalmak(1)

Daniel sikeres színész, aki épp egy szuperprodukció londoni meghallgatására indul, de a repülőtérre menet még beugrik kedvenc kocsmájába a Prenzlauer Berg nevű hangulatos berlini negyedben. Itt megszólítja egy lepukkant külsejű férfi, akiről hamar kiderül, hogy a szomszédja. A tragikomikus lélektani filmben a két férfi között kialakuló, egyre feszültebb beszélgetés során bontakozik ki két élet története. Eléri-e a repülőt a színész? Lehet-e megint ugyanolyan az élet, mint amilyen a sorsfordító kocsmai beszélgetés előtt volt? (CirkoFilm)

(több)

Recenziók (6)

Prioritize:

POMO 

az összes felhasználói recenzió

magyar Egy jól sikerült beszélgetéses film, jól előadva nem csak Daniel Brühl, hanem filmbéli párja, Peter Kurth által is. Nincs kifejezetten felfedező vagy lebilincselő forgatókönyve, de ügyesen fenntartja a néző érdeklődését és kíváncsiságát, sőt, a második felében sikerül kihúznia néhány olyan ászt, ami megváltoztatja a szereplők érzékelését. Ami a filmben a legértékesebb, az Brühl valódi énjének önéletrajzos ábrázolása, mint egy Berlinben élő, világszerte sikeres német színészként. És interakció az őt körülvevő hétköznapi világ és híres személye között. [KVIFF] ()

Malarkey 

az összes felhasználói recenzió

angol Daniel Brühl’s directorial debut is a standout. It perfectly captures the contrasting mindsets of West and East Germans. Initially, it sets the stage in a typical dive bar, the kind where the first alcoholics start banging on the door at ten in the morning. But soon enough, it evolves into an intense drama centered around Brühl playing himself and Peter Kurth as his long-time neighbor, who holds up a mirror to Brühl's life. It’s a well-crafted dialogue-driven piece where the tension escalates with every second. ()

Marigold 

az összes felhasználói recenzió

angol This "pub western" pitting a western star against an earthy eastern dude has potentially many layers (the relationship between West and East, gentrification, superficial glamour, loneliness), but Brühl, as director and protagonist, chooses the path of likable caricature. It's nice to look at, but it doesn't leave much of a mark on you, and Peter Kurth wins overwhelmingly in this shootout with his much more believable and nuanced acting. Ironically, the main star gets off too cheaply. ()

Goldbeater 

az összes felhasználói recenzió

angol Daniel Brühl brought his low-key, yet confident and dynamically shot directorial debut to Karlovy Vary this year, and I have to admit that I was surprised how it grabbed me after a while. A conversational drama rich in ideas, with a bit of humour and many surprises, it practically resembles a stage play, taking place mostly in one room with two main characters and flowing at a very brisk pace. I'm actually quite curious to see what Brül will get up to next behind the camera. [KVIFF 2024] ()

angel74 

az összes felhasználói recenzió

angol Now that's what they a bad day or, more precisely, a shitty day. I don't know how else to describe in a nutshell what successful actor Daniel experiences when, in the morning, all excited about a big role and goes to a local bar where he meets an elderly man named Bruno, who turns out to be Daniel’s neighbor, and is very taken with him. After that, an excellent conversation starts, which is clever and has balls, is somewhat unreadable, full of sudden twists and turns, and therefore also great fun. The resulting positive impression given by this movie is underscored by very convincing performances by Daniel Brühl and Peter Kurth. (85%) ()

IviDvo 

az összes felhasználói recenzió

angol A brilliantly escalated psycho conversational drama. I really appreciate the gradual unveiling and escalation of the seriousness of the conversation between these two neighbors, it makes you wait a long time to see what will come out of it. And even though it's not very comedic in the end, I had a lot of fun when Bruno somehow always felt the need to criticize Daniel's works (putting down his acting performances, but also the scripts themselves) and how Daniel tried so hard to pretend that he wasn't affected at all and that he didn't care about the opinion of some ordinary viewer. And how he kept trying to leave, but kept coming back because he needed to know more; in that respect I found it hilariously funny, otherwise it was rather creepy. The direction and the acting are great. Daniel Brühl clearly has talent. ()