Bánom is én, ha elítél az utókor

  • Románia „Îmi este indiferent dacă în istorie vom intra ca barbari” (több)
Előzetes 4
Románia / Csehország / Franciaország / Bulgária / Németország, 2018, 140 perc

Tartalmak(1)

Hannah Arendt, Odesszai mészárlás, 1941, archív felvételek, antiszemita viccek, korhű lőfegyverek, Antonescu-idézetek. A fiatal rendezőnő, Mariana mindezt szeretné belesűríteni új, dramatizált, történelmi tablójába. A rendezés mellett a magánéletben is nehézségekkel kell megküzdenie, de mindkét területen helyt áll és nem enged az igazából. “Bánom is én, ha elítél az utókor.” Ezzel a mondattal vette kezdetét a keleti fronton zajló etnikai tisztogatás, amiről 1941 nyarán a Minisztertanácsban hoztak döntést. A film kísérletet tesz arra, hogy megvilágítsa az Antonescu-idézet hátterét és elősegítse a történelmi múlttal való szembenézést. A próbák során múlt és jelen, fikció és valóság keveredik, ősi hiedelmek elevenednek meg, régi sebek szakadnak föl, és a politika is szeretné az egészet betiltani. Radu Jude Bánom is én, ha elítél az utókor című filmje egy groteszk, ám járható utat mutat a társadalmi méretű történelmi szembenézésre. (Magyarhangya)

(több)

Videók (5)

Előzetes 4

Recenziók (2)

POMO 

az összes felhasználói recenzió

magyar Mi az utolsó dolog, amit a mozivásznon látni szeretnék, még a Karlovy Vary IFF-en is, és egy román film önkéntes kiválasztásával? HÁT EZ! Az önjelölt értelmiségieket, ahogyan két órán át tartó hosszú felvételeken vitatják meg hazájuk történelmének erkölcsét és etikáját, és filozofálnak arról, hogy milyen fontos azt boncolgatni az új generációk számára, vagy emlékeztetni erre az idősebb generációt. Pont ellenkezőleg, az a közönség, amelyhez a leginkább "nevelő céllal" kellene szólnia, soha nem fogja ebben a formában megnézni. Egy csillagot adok a forma miatt - azok a hosszú felvételek, háttérben további kiegészítő elemekkel bizonyos rendezői tervezést igényeltek. Egyébként az egész fárasztó. ()

RUSSELL 

az összes felhasználói recenzió

angol The main idea of this film is to emphasize the importance of remembering the dark periods and events in a nation's history in all their horror, contrasting with those who try to downplay or soften these voices. This is a very important and commendable goal, and I have no issue with this kind of activism. Unfortunately, the film's often annoyingly anti-viewer style left me mostly bored. It only enriched me with a few snippets of dialogue that offered interesting insights or philosophical thoughts, but nothing substantial enough to make watching it feel worthwhile. Overall, the film is painfully drawn out and overly complicated. Sitting through long excerpts read in Romanian was a real challenge for my attention span. While the film will undoubtedly find its audience, it didn’t win me over. Despite its strong theme, there wasn’t a single scene that truly gripped me — not even the promised "epic" finale. So, for my part, I say: "I do not care if I go down in history as a barbarian who didn't like this film." ()

Hirdetés

Galéria (19)