Bánom is én, ha elítél az utókor

  • Románia „Îmi este indiferent dacă în istorie vom intra ca barbari” (több)
Előzetes 4
Dráma / Vígjáték
Románia / Csehország / Franciaország / Bulgária / Németország, 2018, 140 perc

Tartalmak(1)

Hannah Arendt, Odesszai mészárlás, 1941, archív felvételek, antiszemita viccek, korhű lőfegyverek, Antonescu-idézetek. A fiatal rendezőnő, Mariana mindezt szeretné belesűríteni új, dramatizált, történelmi tablójába. A rendezés mellett a magánéletben is nehézségekkel kell megküzdenie, de mindkét területen helyt áll és nem enged az igazából. “Bánom is én, ha elítél az utókor.” Ezzel a mondattal vette kezdetét a keleti fronton zajló etnikai tisztogatás, amiről 1941 nyarán a Minisztertanácsban hoztak döntést. A film kísérletet tesz arra, hogy megvilágítsa az Antonescu-idézet hátterét és elősegítse a történelmi múlttal való szembenézést. A próbák során múlt és jelen, fikció és valóság keveredik, ősi hiedelmek elevenednek meg, régi sebek szakadnak föl, és a politika is szeretné az egészet betiltani. Radu Jude Bánom is én, ha elítél az utókor című filmje egy groteszk, ám járható utat mutat a társadalmi méretű történelmi szembenézésre. (Magyarhangya)

(több)

Videók (5)

Előzetes 4

Recenziók (2)

POMO 

az összes felhasználói recenzió

magyar Mi az utolsó dolog, amit a mozivásznon látni szeretnék, még a Karlovy Vary IFF-en is, és egy román film önkéntes kiválasztásával? HÁT EZ! Az önjelölt értelmiségieket, ahogyan két órán át tartó hosszú felvételeken vitatják meg hazájuk történelmének erkölcsét és etikáját, és filozofálnak arról, hogy milyen fontos azt boncolgatni az új generációk számára, vagy emlékeztetni erre az idősebb generációt. Pont ellenkezőleg, az a közönség, amelyhez a leginkább "nevelő céllal" kellene szólnia, soha nem fogja ebben a formában megnézni. Egy csillagot adok a forma miatt - azok a hosszú felvételek, háttérben további kiegészítő elemekkel bizonyos rendezői tervezést igényeltek. Egyébként az egész fárasztó. ()

RUSSELL 

az összes felhasználói recenzió

angol The main idea of the film is to emphasize the importance of remembering the dark periods and events of national history in all their horror - in contrast to the opposing ideological stream, which tries to downplay and mitigate these voices. This is in itself very important and commendable, and I don't have much against this agitation. Unfortunately, due to its - at times strongly annoying - anti-spectator form, I found it quite boring overall. The film enriched me only with some snippets from dialogues containing interesting insights or philosophical ideas for me, but I did not find anything so fundamental there that would have a great significance for me to have seen this film. As a whole, it is tediously stretched out and too complicated. Perceiving someone reading for x minutes in Romanian a long excerpt from a book is truly a superhuman feat for me to maintain attention. The film will definitely find its audience, but unfortunately it did not capture me. Despite the strong theme, it does not contain any passage that truly grabbed me by the throat - even the promised "epic" finale did not succeed. So I say for myself: "I don't care if I go down in history as a barbarian who did not like this film." BTW: The director Radu Jude himself attended the official world premiere at KVIFF, and before the screening he informed the audience that this film is dedicated to Tomio Okamurovi, which tells you quite a bit about the director's creative intention. ()

Hirdetés

Galéria (19)