Róma, nyílt város

Előzetes

Tartalmak(1)

Róma német megszállása alatt Manfredi, az ellenállás egyik vezetője a Gestapo elől Franceso és annak terhes menyasszonya lakásába menekül. A katolikus papot, Don Pietrót kéri meg, hogy az ellenállás részére összegyűjtött pénzt juttassa el harcostársaihoz. Francescót letartóztatják, az asszonyt pedig lelövik a németek. Manfredi ezután kábítószeres szeretőjénél keres menedéket, a lány azonban kapcsolatban áll a Gestapóval. (Örökmozgó)

(több)

Recenziók (2)

Prioritize:

novoten 

az összes felhasználói recenzió

angol Unfortunately, I understand the message of the movie, but I didn't manage to penetrate into it. Empty dialogues and images alternate with captivating and suspenseful scenes, which result in strongly conflicting feelings after watching. It is unfair to give a percentage rating to a film that aimed to "show," but for me, this time it is only better than 50%. If I have the opportunity, I will gladly give it a second chance, but for now, I don't find a common language with Rossellini. ()

kaylin 

az összes felhasználói recenzió

angol I guess I didn't even want to admit it, but neorealism has something to it. The camera capturing the events here is incredibly natural and doesn't shy away from moments that, even after so many years, still have something to say. Mainly because these are very emotive moments. The ending offers several of them, but the film is worth watching not just because of it. Italy has gotten on the horse. Especially cinematically. ()