Róma, nyílt város

Előzetes

Tartalmak(1)

Róma német megszállása alatt Manfredi, az ellenállás egyik vezetője a Gestapo elől Franceso és annak terhes menyasszonya lakásába menekül. A katolikus papot, Don Pietrót kéri meg, hogy az ellenállás részére összegyűjtött pénzt juttassa el harcostársaihoz. Francescót letartóztatják, az asszonyt pedig lelövik a németek. Manfredi ezután kábítószeres szeretőjénél keres menedéket, a lány azonban kapcsolatban áll a Gestapóval. (Örökmozgó)

(több)

Videók (1)

Előzetes

Recenziók (2)

novoten 

az összes felhasználói recenzió

angol Unfortunately, though I understand the mission of the movie, I still couldn't really get into it. Empty dialogue and images alternate with captivating and suspenseful scenes, all of which leaves you feeling strongly conflicted after watching. It would be unfair to give a percentage rating to a film whose objective was to "show," but for me, this time it is only better than 50%. If I have the opportunity, I will gladly give it a second chance, but for now, I am not finding common ground with Roberto Rossellini. ()

kaylin 

az összes felhasználói recenzió

angol I guess I didn't even want to admit it, but neorealism has something to it. The camera capturing the events here is incredibly natural and doesn't shy away from moments that, even after so many years, still have something to say. Mainly because these are very emotive moments. The ending offers several of them, but the film is worth watching not just because of it. Italy has gotten on the horse. Especially cinematically. ()

Hirdetés

Galéria (20)