Tartalmak(1)

Az állandóan nyüzsgő Rio De Janeiró-i főpályaudvar egyik zugában Dora, a nyugdíjas tanárnő pénzért levelet ír az átutazó írástudatlanoknak. A leveleket aztán - miután otthon barátnőjével jókat szórakozik rajtuk - sosem adja postára. Egy nap a 9 éves Josue és édesanyja írat levelet Dorával - a fiú apjának, akit felesége otthagyott, de most látni szeretné. A levél megírása után pár perccel Josue anyját elüti a busz. Dora a lelkifurdalástól vezéreltetve hazaviszi magával a fiút. Mikor már majdnem megtalálják a megfelelő nevelőszülőket, akik örökbe fogadnák Josuét, kiderül róluk, hogy szervkereskedéssel foglalkozó gyilkosok. Előlük menekülve és Josue apját keresve Dora és a kisfiú nekivágnak egy autóbuszon Brazíliának, és ezzel megkezdődik kettejük mulatságos, emberi és megható kalandja. (UIP-Duna Film)

(több)

Recenziók (2)

kaylin 

az összes felhasználói recenzió

angol A beautiful, human story about what can happen when a little boy meets someone he doesn't know at all and whom he doesn't like, but with whom he must spend some time. Sure, it's quite reminiscent of Kolya, but I wouldn't look for any major inspiration here. It just turned out to be an excellent film on a similar theme. ()

Matty 

az összes felhasználói recenzió

angol Looking for Jesus in contemporary Brazil. In a land of mistrust, lost certainties and indifference. If it’s not a matter of life and death, everyone’s interest ends with their property. It’s time to change this situation, to embark on a journey and, in the meantime…to understand. Central Station differentiates itself from the sometimes aggressively different films of Cinema Novo (reverberations of the culture shock Macunaíma) with its universal comprehensibility, which some may take as pandering. Salles poses uncomplicated questions in an uncomplicated way. The story is crucial for him. It’s as if he is discovering his homeland together with the viewers and the characters, which makes sense, given that he spent his childhood in Europe and studied in California. Thanks to the “overview” nature of the road-movie genre, we travel with him through a good bit of Brazil. From the big city to the end of the world. The scenery changes; the people, not so much. They are not happy, but Salles does not deny them hope. Even though I perceive such a view of the Third World as naïve and dubious, I’m glad that I let myself be carried away for these two hours. 80% ()

Hirdetés

Galéria (33)