Tartalmak(1)

Rose, egy zabolátlan dampyr (félig ember, félig vámpír testőr), akit mora barátnőjével, Lissával együtt szökés közben kapnak el és visznek vissza az eldugott St. Vladimir Akadémiára. A vámpíriskola a mora uralkodói családok és dampyr testőreik számára szolgál oktatóhelyül. Lissa egy mora (halandó vámpír) nemesi család sarja, egy hercegnő, ami miatt folyamatos életveszélyben van. Mindketten az átlagos vámpírdiákok életét próbálják élni, de Lissa különleges mágikus képességei és a mindkettőjüket megkísértő tiltott szerelem nem javít a helyzeten. Az iskola valószínűleg a legrosszabb búvóhely számukra, ezért Rose keményen edz, hogy hivatalosan is Lissa testőre lehessen. Addig is kénytelenek szembenézni a belső és külső támadásokkal, amit a kegyetlen strigák (hallhatatlan vámpírok) jelentenek, akiknek mindent megér, hogy levadásszák mora trónörököst, Lissát. (Big Bang Media)

(több)

Recenziók (2)

Prioritize:

kaylin 

az összes felhasználói recenzió

angol It was clear from the start that this movie wouldn’t be any sort of miracle. It's stylized like Twilight, which isn't very good, but I guess that's how it goes. What I liked more here, though, was at least that there was some effort to turn it into a bit of a thriller, or at least a detective story. Towards the end, it unnecessarily becomes convoluted, and actually, it's somewhat clear from the beginning who the killer is. Still, it seemed to me that there was at least a hint of effort put into it. ()

novoten 

az összes felhasználói recenzió

angol From the promising storyline supported by a promising book series, only a surprisingly roughly chopped omelet remains, though the impressions remain largely positive. With the impossibility of keeping up with the escalating mythology, with three twists and two new characters in every other five-minute segment, everything lies on the beautiful Zoey Deutch, because the wooden Danila Kozlovskij, the heavily overacting Olga Kurylenko, and the unremarkable princess don't help her much. However, the main heroine, as well as the less successful and insufficiently soaked in sarcasm scenes, handles it with ease, which, combined with cool action and a strong frequency of lines, is absolutely sufficient. However, if I were to seek logic in the sequence of the plot, I would have to burst far more. ()