A tó tükre

(sorozat)
  • Egyesült Királyság Top of the Lake
TV szpot 2
Thriller / Misztikus / Krimi / Dráma
Ausztrália / Egyesült Királyság / Új-Zéland / Egyesült Államok, (2013–2017), 11 h 6 perc (Percek: 45–60 perc)

Forgatókönyvíró:

Jane Campion, Gerard Lee

Zeneszerző:

Mark Bradshaw

Szereplők:

Elisabeth Moss, Thomas M. Wright, Holly Hunter, Peter Mullan, Michelle Ang, Jacek Koman, David Wenham, Jay Ryan, Cohen Holloway, Lucy Lawless (több)
(további alkotók)

Évad(2) / Epizódok(13)

Tartalmak(1)

Jane Campiontól, a Zongoralecke Oscar-díjas író-rendezőjétől jön ez a Golden Globe-díjas misztikus dráma, melyben olyan sztárok tűnnek fel, mint Elisabeth Moss, Peter Mullan, David Wenham és Holly Hunter. Mikor Tuit, a 12 éves terhes lányt az utolsó pillanatban kimentik, mielőtt beleölhetné magát egy jéghideg Új-Zélandi tóba, a rendőrségre vitt kislányt Robin Griffin (Moss), a közösség szemében kívülállónak számító nyomozónő kérdezi ki. A lány nem hajlandó megindokolni tettét, és mikor nem sokkal később újra eltűnik, Robin egy belterjes és barátságtalan közösség szörnyű titkai között találja magát. (FilmBox)

(több)

Felhasználói recenzió Malarkey ehhez a sorozathoz (2)

Season 1 (2013) (S01) 

angol Top of the Lake is... intense. Really intense. First off, coming from the Lord of the Rings era, I always thought New Zealand was full of chill, nature-loving folks. But this show? Not so much. It's also incredibly feminist—almost to the point where I'm shocked there are any halfway normal male characters at all. Most of the guys are just way off, and I really struggled to connect with the cast. Even though it's a solid crime drama, it gives off the vibe that the entire area is inhabited by psychopaths instead of regular people, which is definitely a problem. That said, it's still a fascinating watch. I’m curious to see what season two brings—I'm guessing Australia’s next in line to get roasted, and maybe it deserves it more. ()

A kínai lány (2017) (S02) 

angol I was hoping the second season would bring some fresh changes—new setting, new cast—it had potential. But no, it didn’t. It carries the same vibe as the first season. Sure, there’s a new case, new characters, and Australia replacing New Zealand, but the overall result feels exactly the same. The characters are still annoying, with Elisabeth Moss being even more grating than in season one. Jane Campion’s direction is unapologetically feminist, which is fine, but for some reason, her work always leaves me feeling pretty uncomfortable as a guy. ()