Rendező:
Clint EastwoodOperatőr:
Jack N. GreenZeneszerző:
Lennie NiehausSzereplők:
Clint Eastwood, Charlie Sheen, Raul Julia, Sônia Braga, Tom Skerritt, Lara Flynn Boyle, Pepe Serna, Marco Rodríguez, Donna Mitchell, Xander Berkeley (több)Streaming (2)
Tartalmak(1)
Az ifjú felügyelőt, David Ackermant (Charlie Sheen) jól végzett munkája elismeréséül előléptetik, s az új feladattal új társ is jár. Nick Pulovski (Clint Eastwood) vén róka már a szakmában, és minden erejével azon dolgozik, hogy bosszút álljon előző társa gyilkosain. Az öreg nem éppen egy leányálom a kezdő zsaruk számára: hirtelen haragú, kegyetlen, sokat megélt fickó, aki nem riad vissza az erőszaktól és nem esik kétségbe egy kis vér láttán. Ackerman pedig a maga módján szintén elég nehéz eset: gazdag családja akaratával szállt szembe, amikor a rendőri hivatást választotta. Ezenkívül a fiút lelkiismeret-furdalás gyötri korán elvesztett fivére miatt, akinek haláláért önmagát okolja, így érthető, hogy mindent inkább ezerszer megfontol, mielőtt döntene. Pulovski oldalán aztán egyik pillanatról a másikra Los Angeles legelvetemültebb emberei között találja magát. Az újoncnak hamarosan a saját bőrén kell tapasztalnia, hogy maga a túlélés ezerszer fontosabb, mint a könyvekből tanult irányelvek… (Film+)
(több)Recenziók (2)
A typical action comedy from the nineties packed with well-worn catchphrases, big explosions, Clint Eastwood, Charlie Sheen, and a high body count. ()
The Rookie can confidently be categorized as part of Clint Eastwood's later works. Before he became an attentive and sensitive director-actor, he struggled with varying success in action films. His heroes were mostly uncompromising tough guys and always came out victorious, the same can be said in this case. Thank goodness for Charlie Sheen, who is pleasantly confident as a rookie and knows exactly what he is playing. The legendary Raul Julia doesn't get much space and the action is, of course, typically Hollywood – the bigger the explosion, the better. I'm not criticizing the director, but the screenplay is pure routine without a hint of invention or an attempt to break free from the standard American action clichés. There is not much here that can captivate the viewer, just a few lines and excellent observations. ()