Tartalmak(1)
Csuhraj rendezői bemutatkozása a maga idejében radikálisan új szemléletével és a szovjet némafilm legjobb hagyományait idéző formai megoldásaival nagy feltűnést keltett, és nagyban hozzájárult a sematizmusba merevedett szovjet film megújulásához. Ezt bizonyítja a készülése előtti parázs szakmai-ideológiai vita (l. Nemes Károly: A mai szovjet filmművészet, Kossuth, 1969), és persze átütő nemzetközi sikere is. „A szovjet film végre odáig jutott, hogy szerelemről készít filmet, félig meztelen nővel és érzéki csókkal” – lelkesedett az Unita olasz kritikusa. A polgárháborús történet, melyet három évtizeddel korábban Protazanov már megfilmesített, a karakumi sivatagban és egy lakatlan szigeten játszódik, s Marjutka, az eddig negyven ellenséges katonát leterítő vörös mesterlövésznő és az őrizetére bízott, fogságba esett fehér tiszt, Otrok fokozatosan kibontakozó, tragikus végű szerelmét mutatja be nagy lélektani pontossággal… (Örökmozgó)
(több)Szereplők:
Oleg Strizhenov
Szovjetunió
Legjobb filmek:
Zvězda plenitělnogo sčasťja (1975)
A negyvenegyedik (1956)
Zbabělec (1961)
Nikolay Kryuchkov
Orosz Birodalom
Legjobb filmek:
Ballada a katonáról (1959)
Őszi maraton (1979)
A negyvenegyedik (1956)
Muratbek Ryskulov
Orosz Birodalom
Legjobb filmek:
A negyvenegyedik (1956)
Izolda Izvitskaya
Szovjetunió
Legjobb filmek:
A negyvenegyedik (1956)
Vyzyvajem ogoň na sebja (1963) (sorozat)
V 6 ráno na letišti (1958)
Pjotr Ljubeškin
Legjobb filmek:
Dersu Uzala (1961)
Osvobožděnije 3: Napravlenije glavnogo udara (1971)
Tichij Don (1957)
Nikolai Dupak
Legjobb filmek:
Služili dva tovarišča (1968)
Intervencija (1968)
Čjornaja strela (1985)
Vadim Sinitsyn
Legjobb filmek:
A negyvenegyedik (1956)
Venok sonetov (1976)