Tartalmak(1)
MESHI is an uncomplicated narrative told with insightful detail and subtlety from the point of view of the unhappy wife, Michiyo, disappointed by her drab existence and the boorish indifference of her husband, Hatsunosuke, whose attentions are easily distracted by the arrival of his niece. As in the other films discussed here, Naruse portrays life in post-war Japan in an almost documentary fashion, particularly in his location sequences in claustrophobic alleys and near waterways. One of the commentators mentions how it was Fassbinder twenty years later whose dissection of middle-class life in the post-war society in Europe is very much a reminder of Naruse's concerns. (Viennale)
(több)Szereplők:
Setsuko Hara
Japán
Legjobb filmek:
Tókjó bošoku (1957)
Búzaősz (1951)
Akibiyori (1960)
Akiko Kazami
Japán
Legjobb filmek:
Rőtszakállú (1965)
Kiga kaikjó (1965)
Meši (1951)
Haruko Sugimura
Japán
Legjobb filmek:
Tókjó bošoku (1957)
Búzaősz (1951)
Rőtszakállú (1965)
Haruo Tanaka
Japán
Legjobb filmek:
Élni (1952)
Kora tavasz (1956)
Mijamoto Musaši kankecuhen: Kettó Ganrjúdžima (1956)
Sō Yamamura
Japán
Legjobb filmek:
Nihon no ičiban nagai hi (1967)
Tókjó bošoku (1957)
Az orgyilkosok csapata visszatér (1963)
Chieko Nakakita
Legjobb filmek:
Asu o tsukuru hitobito (1946)
Kora tavasz (1956)
Muhómacu no iššó (1958)
Keiju Kobayashi
Japán
Legjobb filmek:
Nihon no ičiban nagai hi (1967)
Sukedačija sukeroku (2001)
Sanjuro (1962)
進藤英太郎
Japán
Legjobb filmek:
Adauči (1964)
Sanshō tiszttartó (1954)
A részeg angyal (1948)
浦辺粂子
Japán
Legjobb filmek:
Élni (1952)
Kora tavasz (1956)
Nidžúši no hitomi (1954)
Hiroshi Nihon'yanagi
Japán
Legjobb filmek:
Nihon no ičiban nagai hi (1967)
Búzaősz (1951)
Ningen no jôken III (1961)