Tartalmak(1)

Karoline, a young factory worker, finds herself abandoned and pregnant while striving to climb out of poverty in post WW1 Copenhagen. Amidst her struggles, she meets Dagmar, a charismatic woman running a hidden adoption agency within a candy store, helping poor mothers in finding foster homes for their unwanted children. To escape poverty, Karoline takes on the role of a wet-nurse. A strong connection is formed between the two women, yet Karoline’s world shatters as she stumbles upon the dreadful revelation of the nightmarish fate she unknowingly embraces. The Girl with the Needle is a fairytale about a horrible truth. (Cannes Film Festival)

(több)

Recenziók (3)

Prioritize:

POMO 

az összes felhasználói recenzió

magyar Egy nagyon sötét dráma, amit egy valós esemény ihletett, amelyről jobb nem tudni előre semmit. Mert még akkor is váratlan csapások érik a főhősnőt, Karoline-t, amikor a legrosszabbul van. A lenyűgöző látványvilágból érezni a korszak mocskát és kétségbeesését, időnként egészen az expresszionista kompozíciókig izgalmas, amelyek jelentését szimbolikusan kiegészíti a Karoline háborúban szörnyen megsebesült férje. Rengeteg olyan részlet, amely elgondolkodtat, hogyan és milyen kényelmetlenségben éltek az emberek nem is olyan régen (száz évvel ezelőtt). A filmben vezet a főszerepet alakító Vic Carmen Sonne zseniális csendes alakítása, amit később a veterán Trine Dyrholm kisebb térben, de ugyanolyan intenzíven háttérbe szorítja (szó szerint). A színész mimikája itt elsődleges. A női nézők még erőteljesebben élik meg a történet anyai pillanatait, a teremben pedig sok volt a sziszegés és a szemek eltakarása. [Cannes FF] ()

Goldbeater 

az összes felhasználói recenzió

angol Ugh, that was fun! There were already rumours from Cannes about a rather dark and tormenting film, but I have to say that The Girl with the Needle went even further and in directions I didn't expect. Hats off to the utterly committed performance of Victoria Carmen Sonne, whose bold and thoroughly natural acting is truly immersive for the viewer. Magnus von Horn has a flair for atmosphere and a very believable period setting, at times I really felt completely immersed in this black and white world. A heavy, depressing affair. Not for the faint hearted. [KVIFF 2024] ()

Filmmaniak 

az összes felhasználói recenzió

angol This story about the progressively escalating hardships of a poor, pregnant European girl shortly after the end of the First World War starts out as a working-class social drama and then gradually shifts into the darker realm of expressionistic horror, which is well suited to the beautiful black-and-white cinematography and work with lighting and contrast. Inspired by an actual event, the plot sometimes borders on exploitation with its naturalism, but the scenes with shocking points are fortunately filmed in a subtle and non-explicit way. The performance of the actress in the lead role is very evocative, the period atmosphere is appropriately bleak and the setting is grimy and fetid. Another major selling point is that it is never clear in advance where the narrative will go next, but it takes a truly remarkable turn on several occasions. ()

Kapcsolódó hírek