Tartalmak(1)
Egy fiatal rovartudós (Eiji Okada) szállást keres éjszakára a dűnék között. A falusiak segítségével eljut egy homoktölcsér alján, a kis kunyhójában, önkéntes száműzetésben élő özvegyhez (Kyoko Kishida). Csak egy éjszakára kér szállást, de reggel, amikor el akarja hagyni az asszony házát, kiderül, hogy csapdába esett: a tölcsérből nincs kiút. Így hát ott marad az özveggyel, akinek szüksége van a férfi segítségére. Az asszony eddig egyedül élt és éjjel-nappal lapátolta a házát, és az egész falvat betemetéssel fenyegető futóhomokot. A férfi először minden lehetőséget kihasznál a menekülésre, de egyik sem jár sikerrel, s amikor végre alkalma lenne szökni, már ő nem megy el, hanem önszántából visszatér a tölcsér aljára és tovább vállalja az embertelen feladatot. Az özvegyasszony mellett lassan igazi társra, otthonra, értelmes munkára lel és ő is a dűnék "foglyává'' válik. A filmben élő egységként lefestett homoktenger képei lenyűgözőek. Takemitsu varázslatos muzsikája pedig minden képet elvarázsol, élővé tesz ,a durva dobszótól egészen az érzéki hangokig, mintha csak a homok sóhajtana. (IPH SoundCard)
(több)Szereplők:
Eiji Okada
Japán
Legjobb filmek:
A homok asszonya (1964)
Mujô (1970)
Nankjoku monogatari (1983)
Kyōko Kishida
Japán
Legjobb filmek:
Ningen no jôken III (1961)
A homok asszonya (1964)
Szamurájhűség (1963)
Kōji Mitsui
Japán
Legjobb filmek:
Nihon no ičiban nagai hi (1967)
A homok asszonya (1964)
Menny és pokol (1963)
Robert Dunham
Egyesült Államok
Legjobb filmek:
A homok asszonya (1964)
Tanin no kao (1966)
Mosura (1961)