Kedvenc filmek (10)
![Psycho](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/160/834/160834396_4aabad.jpg)
Psycho (1960)
Téves a Psycho filmet egy műfaj képviselőjeként értékelni, vagy mint olyan filmet, amely alatt a néző néhány csillag erejéig félt. A Psycho film megérdemli, hogy úgy értékeljük, mint a filmművészet lehetőségeinek bemutatóját. Alfred Hitchcock zseniális kreativitásának bemutatójaként. És ezen az úton haladva csak egy következtetésre lehet jutni: a Psycho nem film, hanem szuperfilm. Először is van ez a film, és csak ezután vannak filmek, amelyeket néhány csillaggal lehet értékelni aszerint, hogy mennyire jók. ___ Tegyük fel, hogy egy festő ecsetjének X lehetősége van a mozgásra, dőlésszögre a vászonhoz, intenzitásra megérinteni a vásznat. A filmrendezésnek, munkának a filmes folyamatokkal és nézővel is megvannak a maga lehetőségei. Hitchcock megszelídítette ezt az X számú lehetőséget, amelyekkel más filmesek dolgoztak, mosolyogva zsonglőrködött velük, és megteremtette az XYZ lehetőségek új palettáját. A filmkészítés tudomány. Ki és mikor lesz nála nagyobb filmes feltaláló?
![Apokalipszis most](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/163/723/163723411_358c38.jpg)
Apokalipszis most (1979)
Az Apokalipszis most - A végső vágás egy nagyon nehéz egzisztenciális film, amely néhány napig nyomja a gyomrodat, és elgondolkodtat, hogy mit is láttál az imént. Lehangoló utazás forró poklon át. Abban különbözik a többi háborús filmtől, hogy a háború által megtestesített gonoszságot itt nem látni, hanem érezni lehet. És még ha fáj is és kényelmetlenül megterhel bennünket, nem fordíthatunk neki hátat. Hipnotikus, lélegzetelállító munka.
![Tigris és sárkány](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/162/254/162254810_3bbc2d.jpg)
Tigris és sárkány (2000)
"Nincs növekedés segítség nélkül, nincs cselekvés válasz nélkül, és nincs vágy korlátozás nélkül. A világ tele van tigrisekkel és sárkányokkal." Az első megtekintés akklimatizálódás volt, tele csodálkozással és enyhe bizonytalansággal. A második azoknak a szabályoknak az elfogadása volt, amelyeken az eddig nem látott filmvilág állt. A harmadiktól az ötödikig pedig a leglelkibb és legmeghatóbb érzelmi élmény volt, amit valaha is átéltem a mozivászon előtt. De a Tigris és sárkány című film inkább egy epikus filmes költemény, amelyet újra és újra meg tudok nézni, és amely, akárcsak egy jó filmzene, soha nem veszít semmit a hatásából. Ang Lee megragadta a beteljesületlen szerelem, az árulás és a felelősség témáit, és egy társadalmilag semleges, spirituálisan tiszta környezetbe helyezte, ahol korábban nem látott dimenziókat tudott adni nekik. Az "Elpazaroltam az egész életemet..." jelenet örökre visszhangozni fog bennem.
![Schindler listája](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/163/218/163218200_0127a9.jpg)
Schindler listája (1993)
Mit is írhatnék róla, ha nem akarom csak úgy szárazon felhozni az összes szuperlatívuszt, és hozzárendelni a filmkészítésének minden egyes eleméhez? Wellesnek van az Aranypolgár című filmje, Coppolának A Keresztapa I. filmje, Kubricknak az 2001: Űrodüsszeia filmje és Spielbergnek a Schindler listája című filmje. Ralph Fiennes által alakított Goethe Amon az emberi szellem hanyatlásának megtestesítője, aki történelmünk legnagyobb tragédiájáért felelős. John Williams filmzenéje a kortárs filmzene csúcsa, Janusz Kaminski operatőr a bálványom - mint a fekete-fehér kompozíció imádója számára -, a krakkói gettó kiirtása pedig az egyik legborzalmasabb jelenet, amit valaha filmvásznon láttam. Steven Spielberg ezzel a filmmel teljesítette azt a küldetést, amiért rendező lett. Én pedig legszívesebben bekeretezném minden egyes felvételét, és azt kívánnám, bárcsak visszaforgathatnám az időt, és megakadályozhatnám mindazt, amiről szól.
![Frankenstein menyasszonya](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/163/572/163572699_90701a.jpg)
Frankenstein menyasszonya (1935)
A Frankenstein menyasszonya című film a dráma, a horror és a fantasy témák leg(szerelmes)teljesebb ötvözete a mozivásznon. A klasszikusok klasszikusa, amely számomra a nézői boldogság, a gazdagodás, a kiteljesedés, a rajongói életesemény eufóriáját közvetítette.
![Ponyvaregény - Pulp Fiction](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/161/769/161769602_7d9aec.jpg)
Ponyvaregény - Pulp Fiction (1994)
Korunk legeredetibb filmrendezőjének legjellegzetesebb kézjegye, amely legjobban meghatározza forgatókönyvírói és rendezői kiválóságát. Az egyik olyan film, amely nélkül nem lenne FilmBooster projekt.
![Ed Wood](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/159/204/159204623_f87448.jpg)
Ed Wood (1994)
Ed Wood nem tökéletes. Az utolsó negyedében kissé lemerülnek az elemei. Ennek ellenére - az érzések, amelyeket minden emléke felidéz bennem, és amelyeket főleg a csodálatos filmzene hallgatása vált ki belőlem, a legnagyobb filmrajongói szikra gyújtását jelentik. Ami Spielbergnek a Schindler listája, az Tim Burton számára az Ed Wood. És számomra - aki nagyon rossz filmek rajongója is vagyok - ez csodás tisztelgés a filmművészet előtt. Minden egyes karakterével, Johnny Depp minden vigyorával, minden bájos és egyben komikus jelenettel, amit Burton úgy adagol, mint egy hullámvasúton. It's a treasure!
![Az elefántember](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/167/104/167104687_ff1f7e.jpg)
Az elefántember (1980)
Humanista odüsszeia egy külsőleg szörnyű, de belsőleg gyönyörű ember lelkébe. Mesteri kamera- és fénytechnika, kivételes színészi alakítások. Az anyag olyan érzékeny rendezői megközelítése, mintha az illető térden állna előtte. Egy filmes esemény az egyik legszebb befejezéssel a mozivásznon.
![A remény rabjai](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/162/293/162293819_ddb648.jpg)
A remény rabjai (1994)
A "kártyák felfedésekor" elakadt a szavam, és a zárójelenetig leírhatatlan borzongató extázisban maradtam. Nem tudtam, hogy sírjak-e, ugráljak-e örömömben, vagy csak üljek csendben és élvezzem, amit az imént elém tettek. Miután hazaértem a moziból, lekapcsoltam a villanyt, feltettem Thomas Newman filmzenéjét és megpróbáltam minél tovább fenntartani az extázist. A remény rabjai egy lassú tempójú film, amely bemutatja a két főszereplőt és néhány mellékszereplőt a börtön falai mögött, egy saját szabályokkal rendelkező világban, majd elmagyarázza, hogy mit hozott számukra a találkozás ezen a fájdalommal és kétségbeeséssel teli helyen. Egy film a "reményről, amely szárnyakat ad", egy film a valaha volt legmeglepőbb, legerősebb és legszebb fináléval.
![Vérző olaj](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/162/696/162696806_665ef4.jpg)
Vérző olaj (2007)
Paul Thomas Anderson és az operatőr Robert Elswit filmtudósok, Daniel Day-Lewis pedig szuper-színész, és a Vérző olaj című filmjük nagy valószínűséggel az évszázad filmje lesz, mint valamikor az Aranypolgár című film. A kapitalista Amerika cinikus, eredeti, epikus portréja. Mestermű!